Kas Sulle on tuttav see frustreeviv tunne, kui avastad õhtul, et ei jõudnud teha kõike, mida selleks päevaks planeerisid? Või süütunne kui Sa siiski jõudsid kõik asjatoimetused tehtud, kuid seda laste või partneriga veedetud aja arvelt? Või kuhjuv to-do list, kui otsustasid lapsega tema uue, liiga suure puzzle kokku panna? Või hoopis kohmetus kui viid lasteaeda poest ostetud küpsised koduse ökoküpsetetise asemel?

Emad on alati enda suhtes väga nõudlikud ja kriitilised, püüdes anda endast parima pere heaolu nimel. Isegi täna, kus meie ühiskonnas räägitakse emadusest üha ausamalt – ka selle raskemast küljest. Rõhutatakse igal võimalusel mõlema vanema rolli laste kasvatamisel. Aga ikkagi tundub mulle, et emade koorem ei vähene. Ega ka süütunne, mis tekib, kui midagi sellest pikast nimekirjast jääb täitmata.

Miks me tunneme, et me peame olema kõike – väga hea lapsevanem, suurepärane partner, hooliv laps oma vanematele, väärtuslik töötaja, hinnatud kolleeg, hea sober jne. Seejuures alati hea välja nägema, olema kursis päevakajaliste teemadega, oskama süüa teha (ja reaalselt tegema ka! Tervislikult loomulikult!), teadma Feng Shui põhitõdesid ja ennast selles kõiges ka pidevalt arendama. Me justkui peame leidma aega kõige jaoks!

Kuid olgem realistid – päevas on 24 tundi. Ja kuigi emad on harjunud vähe magama, siis mõned tunnid ööpäevas peab ka seda tegema.

Meil on Sulle harjutus, mis aitab Sul võtta rohkem aega hoopis endale.

  • Kirjuta nädala jooksul üles kõik, mida päeval teed. KÕIK! Alates sellest hetkest kui sa ärkad kuni magamaminekuni. Pane kirja kõik tegevused, mida Sa päeva jooksul teed oma laste, partneri, vanemate, ülemuse, klientide, kolleegide, sõprade ja kodu jaoks ning mida teed enda jaoks. Vaata tekkinud nimekirja mustvalgel – seda kõike jõuda päevast-päeva ei olegi ju väga realistlik, eks? Vaata ka seda, kui suure osa oma päevast Sa tegeled sellega, mis Sulle meeldib. Kui palju aega kulub Sul tegevustele, mis ei meeldi?
  • Nüüd pane kirja oma ideaalnädal.

Kirjelda detailselt nädalaplaan, mis oleks Sinu jaoks täiuslik. Olemas? Päris erinev, eks? Võta punane pastakas ja tõmba esimesest nimekirjast (tegelik nädalaplaan) maha ebavajalikud tegevused. Sa esimese hooga kindlasti mõtled, et kõik on vajalik. Teame, meil oli ka nii

Kaks lihtsat näidet:

  1. Sa ei pea iga päev toidupoes käima. Kui seda planeerida, siis saab harvemini hakkama. See hoiab ka raha kokku
  2. Pidev koristamine – korralda 1-2 koristuspäeva nädalas, kaasates ka pereliikmed.

Kindlasti leiad neid tegevusi veel, mida maha tõmmata! Kui palju aega juurde tekkis?

Võta roheline pliiats ja märgi ära tegevused, mida keegi teine saaks teha. Sul on seal kindlasti tundide viisi toiduvalmistamist, triikimist, poeskäike, laste toomist ja viimist jne. Kas mõnda neist tegevustest võiks teha teine pereliige või hoopis teenusepakkuja? Uuri hindu ja püüa ka oma ajale väärtus anda – ehk on mõne kohustuse puhul mõistlik kasutada teenusepakkujaid?

On täiesti okei kutsuda korra kuus koristaja või leida lapsehoidja, kes Sinu eest lapsi trenni või huviringi ning sealt koju sõidutab. On täiesti okei tellida aeg-ajalt valmistoitu ja hoida sellega kokku kui mitte raha, siis aega kindlasti. On täiesti okei, et Sina ei jõua kõike!

Liida kokku punase ja rohelisega märgitud tegevuse ajakulud ja võta see aeg endale. Tõmba hinge! Keeda endale teed ja loe see raamat lõpuni, mis Su öökapil juba kuid seisab